diumenge, 28 d’abril del 2013

Specialized TARMAC 2011

La meva TARMAC:

És una Specialized del 2011 de la talla 56.

QUADRE
Specialized de carbono FACT 8r, construcció FACT IS, disseny compacte tipus race.


Sòbria per definició.
La pintura blanca li confereix una pulcritud que s'adiu molt amb la precisió i suavitat del seu funcionament.
Els detalls amb pintura taronja fluor són els elements més significatius de la decoració. El contrast és molt encertat i confereix a la bici una visibilitat notable.


La capa de recobriment d'un brillant lluminós li donen un acabat de molta qualitat que està en perfecte estat ja que la bici sempre ha estat a cobert i una minuciosa tasca de manteniment ha fet que no perdés la lluentor inicial.


Extremadamanet rígid alhora que polivalent. Pujant, tot i aixecant-se de peu, es manté invariable.
Per a baixar... va sobre rails i on poses la mirada, passa sense variacions en la traçada.
És sorprenent la velocitat amb que traça les corbes de radi tancat.
La geometria, tot i ser de concepció ràcing, és còmoda i molt encertada per a una bicicleta d'alt nivell alhora que molt polivalent.

FORQUILLA
Specialized carbono FACT full monocasc, OS race per a rodament de 1-1/2".


Molt bona rigidesa que amb combinació amb les rodes no es mou ni un mil·límetre laterament el que es materialitza amb un conjunt extremadament precís.

DIRECCIÓ
Cartutx amb rodaments de Cr-Mo 1-1/8 superior i 1-1/5" inferior, amb direcció integrada, espaiador cònic de 20mm.

POTÈNCIA
Specialized Comp-Set, alumini forjat 3D, ajustable a 4 posicions, amb 4 perns de subjecció de 31.8mm.

MANILLAR
3T Ergonova PRO d'alumini talla 42.


Juntament amb les rodes que venien de sèrie, va ser el primer que vaig canviar.
Provinent de la BTT, no em vaig acostumar a un manillar amb excessiu "drop". Tenia la sensació que anava massa baix i em costava molt accedir a les manetes de fer.

El canvi va ser encertadíssim. 
La corba contínua del Ergonova així com la menor diferència d'altura entre agafadors, han resolt el problema d'accés a les manetes alhora que et permet anar més baix per a poder rodar, còmodament, en una postura més aerodinàmica.


CINTA
Lizzard skins DSP 2,5mm.

FRENS
Shimano 105.



Tot i ser de gamma mitja, la potència de frenada és acceptable.
Vaig haver de canviar el "xip" respecte a l'eficàcia en la frenada que em donen els hidràulics de la "cabra" però, amb anticipació, el control de la velocitat és total.

MANETES DE FRE I COMANDAMENTS DE CANVIS
Shimano 105 STI, compatible amb flight deck.



DESVIADOR
Shimano DuraAce.

CANVI
Shimano 105.


PINYONS
Shimano 105, 10 velocitats, 11-28t.


Bona elecció el concepte COMPACT. 
Sóc molt rodador però m'agrada pujar. Per a etapes de muntanya exigients tinc un segon joc de pinyons Ultegra de 12-30 dents.

CADENA
Shimano Ultegra.

PEDALIER
Shimano105.

PLATS
Shimano 105, 50 x 34t.

CAIXA PEDALIER
amb crankset.

PEDALS
Look KÉO 2 MAX.


RODES
Campagnolo SHAMAL ultra COBERTA





Sublims!
Lleugeres i extremadament rígides.
Els radis sobredimensionats d'alumini lacats en negre li donen un aspecte ràcing que s'adiu amb les prestacions que ofereixen.

PNEUMÀTICS
CONTINENTAL Grand Prix 4000 S.


El grip és boníssim.
Com a cul inquiet que em defineixo, intento anar canviat de pneumàtic per a descobrir la coberta més adient per la meva manera de rodar. En aquest cas admeto que no cal buscar més!

Excel·lents prestacions.

CÀMERES
Válvula Presta standard.

SELLÓ
Body Geometry Toupé Comp Gel 130 amb rails de Cr-Mo.


Abans de retirar la bici de la botiga, vaig fer posar-me el mateix que porto a la bici de muntanya. De sèrie venia la versió més ampla. El de 143.
Tot i que és molt dur i aparentment incòmode, he trobat el que millor s'ajusta a la meva anatomia.

TIJA DE SELLÓ
Specialized Pro, carbono FACT amb inserció Zertz.


ARGOLLA DE SELLÓ
Alumini forjat, 32.6mm.


En definitiva, una bicicleta excepcional.

Per a ciclistes que li donin canya ja que és una "dama blanca" que necessita pista (la traducció de Tarmac...) per a deixar fluir la seva energia.


Salut! i fins la propera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada