dimarts, 29 de gener del 2013

Specialized EPIC 2007

La meva EPIC:

És una Specialized Epic mararthon carbon del 2007 de la talla L


QUADRE:
FACT M9 Triangle davanter de carboni construcció AZ1, 


La decoració està molt trobada. 
En les parts on hi ha una junta s'ha pintat de negre deixant la part central del tub el tramat del carboni.


La capa de recobriment d'un brillant lluminós li donen un acabat de molta qualitat que està en perfecte estat ja que la bici sempre ha estat a cobert i una minuciosa tasca de manteniment ha fet que no perdés la lluentor inicial.



Triangle del darrere en alumini M5. Pivots amb rodaments segellats amb 100mm de recorregut,


FACT carbon link.


Tot el conjunt de rodaments el vaig substiruir per un de nou el setembre de 2012. La rigidesa del conjunt és total.

Bici molt bona baixadora que alhora dona el màxim tant en pujades sostingudes per pista com les pendents més exagerades per trialera.
Una geometria molt encertada per a una bicileta d'alt nivell i alhora molt polivalent.

AMORTIDOR:
Specialized AFR Shock amb Flow Control valve, adjustable from HT firm to Trail Tune, air spring, adjustable rebound.

Incorpora el sistema BRAIN que proporciona una rigidessa total mentre la força prove del cicilsta (en posar-se de peu no es manté tancat) mentre que en el moment de rebre un impuls des de la roda del darrere entra en acció proporcionant uns molt apreciables 100 mm. de recorregut.

És tant eficient que moltes vegades, no t'adones que s'ha obert i tens la sensació de baixar amb una rígida. La brida de control que hi ha al voltant del pistó, deixa constància de que no ha estat així i que s'ha comprimit en tot el seu recorregut fet que s'ha materialitzat en un control total en baixar graons i tallats de relativa entitat.


FORQUILLA: 
Fox F100RLC, 100mm recorregut, air spring, alloy steerer.
En combinació amb l'amortidor del darrere converteixen la epic en una de les millors bicicletes del seu segment reconegut per vàries publicacions de reconeguda solvència.

Senzilla en el seu manteniment, vaig canviar-li l'oli i els retens abans de l'estiu de 2012. No he tingut cap pèrdua i sempre n'he tret un comportament fiable.
Tot i que possibilita múltiples combinacions de configuració en funció de l'estil de conducció, no cal "remenar-la" massa per a tenir la sensació de baixar dalt una moto d'enduro... 



DIRECCIÓ: 
1 1/8" threadless, integrated alloy cups, amb rodaments segellats.
Els espaiadors de fibra de carboni li donen un aspecte més "ràcing" en sintonia amb la resta de la bici.


POTÈNCIA:
Specialized adjustable rise, OS 31.8, 3D forged amb acabat CNC.

MANILLAR:
Massi de carboni.

Després de gaudir del manillar que venia de sèrie durant alguns anys, amb la voluntat d'alleugerir-ne el tren davanter, vaig substituir-lo per aqeust model. Molt ríigd i amb un aspecte impecable on la fibra de carboni i l'acabat brillant donen l'aspecte a un element d'altíssima qualitat.

Per als punys, amb la mateixa voluntat per alleugerir la bici, em vaig decidir a substituir els originals de goma per aquests de la casa Ritchey d'escuma model WCS.



FRE DAVANTER:
Magura Marta, hydraulic disc 180mm.
Excepcional resposta i molt progressius.

Les pastilles es canvien am extrema facilitat. Només cal retirar el passador i deixar que la superfície imantada dels pistons les posin al seu lloc.


FRE DARRERE: 
Magura Marta, hydraulic disc, 160mm.

Els discs els vaig canviar per aquests altres: Uns KCNC model Razor.

Són molt lleugers però alhora proporcionen una frenada potent i progressiva ideal per a una bici de rally com aquesta.

Discs KCNC RAZOR 180 94gr. i 160 73gr.





MANETES DE FRE: 
Magura Marta Red.


DESVIADOR:
 Shimano M760 XT, 34.9 clamp, bottom swing, dual pull


CANVI: 
SRAM X.0, 9-speed, caixa llarga.
Excepcional precisió i sense problemes de desajustament.


COMANDAMENTS DE CANVI:
SRAM X.0, carbon/alumini polsador 9-velocitats.
Perfecte per a canviar fins a tres corones en una sola pulsació. Precís i ràpid.


CASSETE / RODA LLIURE:
Shimano M760 XT, 9-velocitats: 11-34

CADENA:
SRAM PC-951 amb Power Link


PEDALIER:
Shimano M-760 XT Hollowtech II, 2pc crank/BB.

PLATS:
22A/32A/44A de 4mm, 4 cargols 104/64mm 

CAIXA PEDALIER:
Shimano M-760 XT, integrat amb aranya.

PEDALS:
Shimano XTR


RODES:
Mavic SLR, tubeless.

Una de les inversions més importants que he fet al llarg de la vida de la bicicleta.
No en va es consideren les millors rodes del mercat per al seu sector.
Rigidesa extrema i lleugeres.


Els passadors de titani donen una rigidesa lateral al conjunt que no té res a envejar als passadors sobredimensionats de nova generació.


Els rodaments d'ambdues rodes són nous i han recuperat la finura en la rotació com si hagèssin sortit de fàbrica.
Periòdicament desmonto el casset per a netejar i lubricar els trinquets del nucli.
Excepcional producte.

PNEUMÀTICS:
Shwalbe SMART SAM Tubeless 2.10


La combinació amb líquid anti-punxades NOTUBES, fa que siguin pràcticament impunxables.
Un canvi radical respecte a les cobertes amb càmara on no punxar a cada sortida era l'excepció.


SELLÓ:
Specialized PHENOM 130mm. Rails de titani.


TIJA DE SELLÓ:
KCNC Ti Pro LITE d'alumini.
La lleugeresa d'aquesta tija va fer que optés per l'alumini per contra del carboni per a una qüestió de confiança de cara a una possible rotura.

Cap moviment del selló des del dia que la vaig instal·lar.
Té un atractiu acabat mecanitzat que li dona un aspecte de qualitat que vaig valorar alhora d'adquiri-la.


ARGOLLA SELLÓ:
 34.9mm clamp, doble cargol per a quadre o tija de carboni. 


En definitiva, una bicicleta excepcional.
Tot i que les tendències del mercat ofereixen nous models, els conceptes amb que es van basar per a dissenyar-la encara són vigents avui en dia.

Per a ciclistes que li donin canya ja que és una "bèstia negra" que necessita esbargir-se!

Salut! i fins la propera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada